Saturday, December 29, 2012

Puding Oreo

Haaaaaaaaaa…. Apa kabar semua. Korang pernah tak rasa lapar tapi tak tau nak makan apa? Aku selalu je jadi camtu. (mesti ramai yang kutuk aku kan?) haha. So, harini aku nak kongsi resepi puding oreo atau agar-agar oreo. Sedap pon sedap. Senang pon senang. Nak buat senang, nak makan senang. Pendek kata memang senang la puding oreo ni. Aku pernah buat masa bulan ramadhan buat buka puasa. Fuuhh~ memang terangkat la. Haha.  Abang, adik, ayah, dengan mak aku semua suka.. kena puji tak abis2 aku time tu. (berlagak kejap)  haha. ok lah. Aku malas nak cakap panjang. Ni resepinya. :)

puding oreo

Bahan2:
susu segar @ full cream ke low fat ke...ape2 pun xpe-sukatannya...td aku gna 2 cawan...heheh
agar-agar serbuk-1 paket
gula-1 cawan
biskut oreo
air-2 cawan
esen vanilla

cara-cara
1-msukkan air,serbuk agar2 dan gula dalam periuk..kacau..
2-kemudian masukkan susu ,esen vanila dan oreo(hncurkan)...kacau smpai mndidih.
3-msukkan dalam bekas untuk disejukkan dan telah diletakkan biskut oreo sebagai hiasan..
4-siap untuk dihidangkan...
selamat mencuba….


No comments:

Post a Comment